Dental Clinics is onderdeel van TopMondzorg. TopMondzorg staat voor goede en veilige mondzorg die elke dag door Dental Clinics, TopOrtho, Proclin, MondzorgPlus, Omnios, Pro-Da, Gerident en MKA groep wordt geleverd.
Meer informatie over TopMondzorg vind je op www.topmondzorg.nl.
Over onze cliëntenraad
Als cliëntenraad is het onze belangrijkste taak het bestuur van TopMondzorg gevraagd en ongevraagd te adviseren over onderwerpen die cliënten raken. Denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van zorg, de bereikbaarheid van de praktijken, de wachttijden en de gastvrijheid. De cliëntenraad is zelfstandig en onafhankelijk.
Leden cliëntenraad
De cliëntenraad bestaat op dit moment uit twee leden. De raad is een representatieve weergave van onze cliënten en patiënten. Alle leden worden benoemd voor een periode van 3 jaar.
- Cees Vermeeren
De cliëntenraad wordt geleid door voorzitter Cees Vermeeren. Cees Vermeeren is bijna 50 jaar werkzaam geweest als verpleegkundige en manager in de (acute) GGZ. Hij is al jaren tevreden patiënt bij Dental Clinics Rolde. - Annemarij Bouma
Annemarij Bouma en haar hele gezin zijn patiënt bij Dental Clinics Weesp en haar oudste zoon ook bij Proclin. Als zelfstandig ondernemer zet zij zich in als teambegeleider, coach en interimmanager. De verbinding en beweging die zij hier brengt, zet zij ook graag in vanuit de cliëntenraad.
Wat heeft onze focus?
Voor 2024 en 2025 ligt onze focus en prioriteit op de volgende drie pijlers.
- Positionering van de cliëntenraad. Doel is volwaardige erkenning van de cliëntenraad in de structuur van TopMondzorg. Wij zorgen voor transparantie in de samenwerking tussen cliënten en TopMondzorg.
- Verhogen van de cliëntenparticipatie. Ons doel is verhoging van de betrokkenheid, zichtbaarheid en inspraak vanuit cliënten. Deze terugkoppeling nemen wij mee in ons advies richting het bestuur, zodat jouw stem ertoe doet.
- Verhogen van de cliëntenbeleving en -comfort. TopMondzorg staat voor hoogwaardige mondzorg. Specifieke thema’s die de cliëntenraad t.a.v. hoogwaardige mondzorg heeft gedefinieerd zijn kwaliteit, veiligheid, wachttijden, bekwaam en betrokken personeel, gastvrijheid, digitale toegankelijkheid, zorg op maat voor alle cliënten en het bereiken laaggeletterde cliënten.
Jouw mening telt!
We horen graag jouw ervaringen en ideeën. Of je nu vragen hebt over de zorg, suggesties hebt voor verbeteringen of simpelweg wilt weten wat we voor jou kunnen betekenen, neem dan contact met ons op. Jouw input helpt ons om de zorg beter af te stemmen op wat jij nodig hebt. Let op: de cliëntenraad behandelt geen klachten, dat doet de klachtencommissie.
Neem contact op met Cees via 06 – 218 553 05 of stuur een e-mail naar clientenraad@topmondzorg.nl.